"Creativity is contagious, pass it on"
A. Einstein

dinsdag 25 januari 2011

t Leuvens Stiksel/ Haaksel/ Breisel

Wat een inspirerende en gezellige avond gisteren!
We waren met een 30-tal creatieve madammen samen, (wat tov andere keren een klein groepje is), en de sfeer was top.

Lila had een leuk patroontje bij om hartjes te haken en dankzij Pernel die
ons de 'Magic Ring' heeft uitgelegd zijn er veel mooie hartjes gemaakt, helemaal in de Valentijnsfeer. Die van mij werden een slinger:


Verder werkte ik ook nog wat aan mijn muts in ananassteek (heel fijne steek en helemaal niet zo moeilijk als ik dacht)


Tinne had heerlijke gebakjes bij, mmmm

Van Lila kreeg ik een overschotje van een zalig stofje dat perfect past bij mijn kralendoosje, dankjewel Lila!!



Op Youtube vindt je een filmpje voor de 'Magic Ring'
en ook voor de ananassteek als je 'puff stitch' intypt.

Zo maak je een hartje

1. Maak de magic ring
2. haak 3 lossen
3. haak 3 dubbele stokjes in de ring
4. haak 3 stokjes in de ring
5. haak 1 losse, 1 dubbelstokje in de ring, 1 losse
6. haak 3 stokjes in de ring
7. haak 3 dubbele stokjes in de ring
8. haak 2 lossen
9. haak 1 halve vaste in de ring en trek aan de draad om de ring te sluiten.

Succes,

groeties TisteMie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten