"Creativity is contagious, pass it on"
A. Einstein

vrijdag 11 oktober 2013

biezen en nepen enzo

Rok/Pantalon,
zo heet de cursus die ik dit jaar volg. Heel interessant, maar nog niet veel resultaat geboekt,
Ahnee.
Eerst hebben we elkaar allemaal opgemeten en geleerd hoe we een patroon moeten tekenen voor een rechte rok met 2 nepen vanvoor en 4 vanachter. Dan diene rok gemaakt in "Baalkatoen", de rok aangetrokken, gespeld waar hij niet perfect zat, daar terug uit elkaar gehaald , het patroon  aanpgepast en de rok opnieuw in elkaar gezet..
Resultaat: ne rok die ge ni kunt aandoen, toch niet als iemand u ziet en ook niet zonder split want dan kunt ge ni bewegen :-)

Tweede opdracht: werkstuk met verborgen (geen 'blinde') rits,  1 bies (da kunnen er ook 2 zijn ssoms),
met 2 nepen (deze keer geen 4), een rechte lendenband met "plak-en-vouw" en aanstikken van voering.
3 lessen..

Lap, weer iets da ge ni kunt aandoen :-D

de voorkant



                                                                    den achterkant


Gelukkig is de 3e opdracht "maak een rok". JEEEEEEJ hopelijk deze keer iets waar ik mee kan uitpakken.
Ik koos voor de gelegenheid een plooirokje uit het enige naaitijdschrift dat ik thuis heb liggen (Voorlopig!!!)
ne knipmode die ik ooit heb gekocht omdat er een kleedje in staat dat ik nog wil maken.


een plooirokje met zakken in de naad, lendenband en rits achteraan. Niet in roze en ook niet met het sierlintje onderaar, de stof links op de foto heb ik uitgekozen bij Pauli, spannend.
wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten