"Creativity is contagious, pass it on"
A. Einstein

donderdag 4 april 2013

Discovery at night




Sommige muziek maakt voor mij al de rest zowat overbodig. Ze doet de tijd stilstaan of geeft me het verlangen om de tijd even stil te zetten, zoiets..
Kennen jullie Ludovico Einaudi? Deze Italiaanse componist doet het steeds weer..
.. me raken. Ik word er stil van en melancholisch ook.
Als mijn bed niet zo hard riep zou ik wel heel de nacht willen luisteren.

Onlangs kwam zijn nieuw album "In a Time Lapse" uit
met o.a. het nummer dat hier nu bij mij in mijn woon/slaapkamer klinkt
(bij mij is dat één ruimte, anders had ik geen creakamer/ dressing :-)
een mens moet keuzes maken hè)

maar goed, even bij de zaak blijven..ik luister momenteel naar 'discovery at night'
uit dit prachtige album.

Eerdere cd's die van hem verschenen zijn o.a. 'Una Mattina' en 'Divenire'
Eveneens prachtig!
Genieten, stilstaan, voelen..

(Het lukt me niet om hier een video vanop youtube te posten, maar ik ga ervan uit dat jullie zelf wel even kunnen opzoeken).
Einaudi schreef de soundtrack van heel wat bekende films, oa 'The intouchables', ,
die ik trouwens nog niet gezien heb, dat gaat er zeker wel eens van komen.

Nu eerst slapen, het zomeruur wil maar niet doordringen hier, geen wonder ook, met die koude.
de combinatie van zomeruur en winterweer moet wel bioritmes verstoren, hoe kan het ook anders..

slaap zacht







Geen opmerkingen:

Een reactie posten